De cliëntenraad vertegenwoordigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten. De cliëntenraad probeert knelpunten te signaleren en oplossingen aan te dragen vanuit het perspectief van de cliënten. Hiermee levert de cliëntenraad een bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van de zorgverlening. De cliëntenraad kan de bestuurder van de HuisArtsenPost gevraagd en ongevraagd advies geven over zaken die direct de cliënten aangaan. Voorbeeld hiervan is de wijze waarop en de frequentie waarmee cliëntenraadplegingen worden gehouden.
De cliëntenraad heeft vier maal per jaar overleg met de bestuurder en de kwaliteitsmedewerker van de HuisArtsenPost. Tijdens dit overleg worden zaken besproken die goed gaan en zaken die beter kunnen. Ook worden het kwaliteitsjaarverslag en het beleidsplan besproken. Daarnaast heeft de cliëntenraad eenmaal per jaar overleg met een vertegenwoordiging van de raad van toezicht. De cliëntenraad wordt betrokken bij de benoeming van leden van de raad van toezicht.
De cliëntenraad bestaat minimaal uit drie en maximaal uit zeven leden. De cliëntenraad bestaat op dit moment uit:
Heeft u suggesties voor de cliëntenraad of wilt u meer informatie over de cliëntenraad? Dan kunt u contact opnemen via e-mail: clientenraad@gchaarlemmermeer.nl
De cliëntenraad zoekt nieuwe enthousiaste leden die haar willen komen versterken. Als u geïnteresseerd bent kunt u een e-mail sturen naar clientenraad@gchaarlemmermeer.nl.
Indien u huisartsenzorg nodig heeft die niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag van uw eigen huisarts.
Wij vragen u áltijd eerst te bellen. Bij levensgevaar: bel 112.